sunnuntai 31. toukokuuta 2009

aurinkoenergiaa

Jossakin vaiheessa huomasin olevani väsynyt. Sitten tajusin, että olin vähän aikaa vältellyt sosiaalisia tilanteita jopa oman puolison kanssa: vapaa-ajan olin katsellut dvd:itä, lukenut ja kärrännyt erilaisia maa-aineksia puutarhassa. Olin selvästi halunnut eristäytyä, enkä juuri jakaa itsestäni edes tänne blogiin.

Alkukevät oli raskas parisuhdekriiseineen, ja nyt tilanteen parannuttua oli aikaa palautua ja kerätä voimia. Muuta selitystä en keksi. Myönteistä oli, että a) tajusin tilanteen itse jo alkuvaiheessa ja b) olin levännyt juuri minulle sopivalla tavalla, siis olin antanut itselleni luvan olla väsynyt ja erakoituva.

Nyt alkaakin jo tuntua siltä, että olen pirteämpi ja valmis sosiaaliseen, ihanaan kesään. Olen lisäksi hurjan tyytyväinen siihen, miten nämä jutut nykyisin näyttävät menevän. Miten helppoa on sallia itselleen lepoa ja rauhaa. Miten tunnistan tunteitani ja olojani koko ajan paremmin ja osaan/haluan puhua niistä myös puolisolle. Miten vähän tunnen enää syyllisyyttä siitä, etten ole mikään tunteeton tehopakkaus.

Nyt aion ottaa kesäkuun vastaan avoimin mielin ja antaa edelleen itselleni aikaa ja tilaa. Ja jatkaa sitä maa-ainesten kärräämistä - se on hyvää sellaista kylähullun hommaa riehua itsekseen tuolla puutarhassa.

3 kommenttia:

Ilona kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Ilona kirjoitti...

Norsujen orpokoti tulee uusintana maanantaisin kakkoselta! Eka osa tulee tänään klo 9.55. Sattumalta huomasin, näkee taas Wendin ja kumppanit :)

Möme kirjoitti...

Kiitos vinkistä! Melkein liian liikuttavaa seurata Naserianin eloonjäämiskamppailua heti aamusta :-) Pitää vain pitää mielessä, että se selviää ja voi nykyisin hyvin, on elänyt jo yli viisi vuotta hyvää pikkunorsun elämää hoitolassa ja on nyt Ithumban juniorilauman johtaja. Ja että nyt jo 16-vuotias Emily poikasineen viettää omassa laumassaan täysin itsenäistä villinorsun elämää Tsavossa.

Toivottavasti Yle lähettää jossakin vaiheessa myös Elephant Diaries II:n!