torstai 1. tammikuuta 2009

2008

Tämä oli hyvä vuosi. Olen oppinut, muuttunut ja pitänyt huolta itsestäni. Olen toipunut, parantunut ja löytänyt uudelleen luottamuksen tulevaisuuteen. Nyt tuntuu hyvältä aloittaa uusi vuosi. Ajan kulku on rauhoittavaa.

Seitsemäntoistavuotiaana istuin kyydissä, kun ajettiin vanhalla Hondalla Tikkurilan uuteen drive-in-McDonalsiin ja kuunneltiin Abban kasettia täysillä. Laulettiin mukana The winner takes it all ja tunnettiin olevamme maailman huipulla. Hetken ajan saatoin unohtaa epävarmuuteni, vaikean elämäni ja sotkuiset tunteeni, uppoutua vain musiikkiin ja elää. Tunsin olevani onnellinen, vaikka vähänkin aikaa.

Nyt seitsemäntoista vuotta myöhemmin vietän uuttavuotta hyvien ystävien kanssa ja laulan Singstar-levyn innoittamana The winner takes it all. Musiikki vie äkkiä vahvasti ajatukset siihen entiseen minään, nuoreen joka halusi olla aikuinen, vapaa ja omillaan. Nyt olen kaikkea sitä, vaikka aivan erilailla kuin silloin ajattelin. Eikä parhaalta nyt maistukaan itsenäisyys ja riippumattomuus, vaan se että uskallan olla oma itseni ja laulaa täysillä vaikka aivan nuotin vierestä ja että tässä vieressä on ihmisiä, turvallisia ja rakkaita ystäviä, jotka välittävät ja hyväksyvät.

Kaikesta muuttumisesta huolimatta jotakin yhteistä minusta ja tuosta teinistä löytyy: jokin myönteisyys ja kyky nauttia hetkestä, josta tunnistan itseni samaksi. Tarve onnellisuuteen. Se on tässä, se on minua.

2 kommenttia:

Ilona kirjoitti...

Minulle vuosi 2008, lähinnä syksy, on ollut todella raskas. Olen ollut uupunut niin fyysisesti kuin henkisestikin. Mutta nyt onneksi parempaan päin.

Norsuasiaa: Emily synnytti tyttönorsun joulukuussa! Bongasin sattumalta uutisen norsusivustolta. :)

http://www.sheldrickwildlifetrust.org/updates/updates.asp?ID=182

Möme kirjoitti...

Kiitos uutisvihjeestä! Tulin kauhean onnelliseksi.

Hyvää uutta vuotta sinulle, toivottavasti elämä kevenee. :)